zaterdag 24 november 2007

Wellington-Sydney

Na Kaikoura reden we door naar Blenheim, het wijnstadje bij uitstek in de Marlborough-streek. We bezochten het Lawsons Dry Hill domein, waarvan we een lekker wijntje proefden enkele maanden geleden in een restaurant in Lennik (dat is België). Sloegen een kleine voorraad in en bolden naar Picton, alwaar we de dag doorbrachten, kuierend door de straatjes in afwachting van de overzet naar Wellington.
Eenmaal daar aangekomen, belde ik naar James, een vriend van mijn vader. We spraken ergens af. Terwijl ik een sigaretje op een parking van een tankstation stond te roken en Aline nog rap een plasje was gaan maken, reed er een witte (nou ja, onder de lading uiteengespatte vliegen en muggen dan) break de parking op. Ik dacht bij mezelf,is dut nu James?, tot ik volledige zekerheid had omdat zijn nummerplaat de naam "Molnar" droeg :-)
Een vrolijk gezinde man stapte uit, begroette ons en zei dat we hem moesten volgen. Aangekomen in zijn huis maakte hij ons een lunch klaar, mossels & schelpen! "I don't know if you'll like them, but your father loved them" Nog nooit zo snel iemand mosselen weten klaarmaken, na 10 minuten stond het maal op tafel en werd het voorstel gedaan om de komende 2 dagen bij hem te maffen. Some kiwi-hospitality!
James moest door, hij had wat werken op te hangen in de archieven van Nieuw-Zeeland. Wij gingen de camper terugbrengen, spraken af met James ..... (ik heb geen tijd meer om verder te typen, rest van verhaal volgt als we terug zijn in België), zitten nu in Sydney enkele uren vooraleer ons vliegtuig richting België gaat vertrekken. Plaats nog wat foto's online en dan zijn we weg!

1 opmerking:

Anoniem zei

Bedankt voor een interessante blog