woensdag 31 oktober 2007

First Stop: continued

Ok, eindelijk een luchthaven gevonden met alle faciliteiten, genoeg internetpc's, een smokers' corner en geweldige airco! Ik zit immers in Singapore Changi Airport, we wachten op onze vlucht naar sydney om een uur later ginds te vertrekken naar Auckland, noorden van Nieuw-Zeeland.
Om in korte lijnen het verhaal van gisteren af te maken....
Toen we met een deel van de bagage de luchthaven verlieten en een taxi-chauffeur aanspraken om ons naar het hostel te brengen, kon onze vakantie beginnen. Toen ik de chauffeur zijn taxi-pasje zag dat tegen de voorruit kleefde, moest ik eventjes lachen, de man die de taxi bestuurde leek totaal niet op de man op dat pasje. Best wel grappig, zeker omdat ie ook enkele keren diende te bellen om de weg te vragen ;-)
Toegekomen in het hostel, een grappige kamer zoals Aline al beschreef, deed ik mijn enige valies open. Op zoek naar "vers" kleedsel, bleek toch wel niet dat mijn fles cleaning gel voor het gelaat opengegaan was ! 250ml drets, verspreid over de inhoud van mijn valies. Gevloek en getier volgde, om nadien plaats te maken voor gelach. We lieten het niet aan ons hart komen en gingen de stad verkennen. Indrukken zullen ondertussen al geplaatst geweest zijn door mijn schatje.
Deze morgen werden we gewekt door het vriendelijke madammeke van de receptie, bericht ivm bagage: ze was terecht!
Ontbeten en de stad ingetrokken, nog profiteren van de laatste dag Singapore, deze keer met fototoestel met opgeladen battery. Singapore... ik weet nog steeds niet goed wat mijn finale impressie is van deze stad, het is een rare, soms kunstmatige plaats, maar 2 blokken verder leeft ze dan weer op. Net zoals de gebouwen trouwens, van prachtige skyscrapers, over Brits-koloniale huizen, naar kleine woningen, en dat allemaal door elkaar. Hetzelfde geldt voor de inwoners, je herkent ze zo; Chinezen, Indiers, Maleisers en Indonesiers, Moslims, ... Heel mooi om zien! Een ding zal me zeker bijblijven, nog nooit in mijn leven zo'n propere plaats gezien. Sigarettenpeuken op de grond zijn een zeldzaamheid, zwerfvuil ook. Overal staan as- en vuilnisbakken, je ziet mannen in stadsparken het gras onderhouden, straatvegers staan op blote voeten wat zaken bijeen te brengen, welgeteld 2 bedelaars gezien. Op al deze vlakken kunnen de meeste Westerse steden hier een puntje aan zuigen! en zeker op vlak van ruimtelijke ordening, grote gebouwen worden standaard omringd door parken en grasvelden, wat niet alleen het effect van zo'n wolkenkrabber versterkt, maar ook het "beton,glas en-staal benauwdheids"-gevoel wegneemt (het is inderdaad een rare term, maar ik kon het niet anders omschrijven)
Ik kan hier iedereen een bezoekje aanraden, maar je hoeft hier ook geen 3 dagen te verblijven. Ik heb het gezien komt als benadering goed overeen met het antwoord op de vraag: wat vond je ervan? Het is een leuke, interessante plaats, best wel een ervaring, maar het zou ook rap gaan vervelen. Ik ken mezelf :-)
Op naar het volgende dus, via Sydney naar Auckland, en daar kan het grote avontuur beginnen!
Yihaa.

.

Geen opmerkingen: