woensdag 31 oktober 2007

Changi Airport Singapore

Hellow,

op de luchthaven van Singapore stonden er een paar gratis pc'tjes, inclusief vrije internetverbinding. Aangezien we een paar uur te vroeg zijn gekomen, om Sander zijn verloren bagage op te pikken, alsook de tax op mijn nieuwe lens van mijn fotocamera terug te krijgen, en eventuele avondspits te vermijden, hebben we ons hier dus elk een pc veroverd en staan we langs elkaar te tijpen. Af en toe komt de een bij de ander even meelezen. Klaar voor onze vlucht richting Auckland verlaten we Singapore met een toch nog voldaan gevoel (ondanks de korting van een dag). De voetjes zien af van het vele stappen, en het hoofd nog vol van de indrukken van vandaag. Er stond meer bepaald mijn eerste hindu-tempels op het programma in indiatown, alsook de moslimstraatjes rond de moskee. Daarnaast hebben ze ons gisteren een 'stoomboot' uitgeprobeerd als avondeten, i.e. een pot met kokend water en vervolgens een alle ingredienten (kipstukjes, visbrokjes, tofu, champignons, selder, ..) erin leggen en laten koken. We waren er niet echt kapot van, maar nu weten we tenminste dat er nog een andere stoomboot-versie bestaat dan het schip alleen. Ik ga afsluiten, er staan hier van die massagetoestellen op de luchthaven, en mijn teentjes wijzen die richting uit na de lange wandelingen van vanmorgen in de tropische warmte. Dat we ons op de evenaar bevinden is ook al duidelijk geworden. De schouders en neus zijn al opvallend rood gekleurd. Tot in het land van de kiwi`s!!

Geen opmerkingen: